Tuesday, July 20, 2010

Growth

lensa nurrkasih:

Growth
See with heart

lensa kecil: Semenjak ada 'gear' kecil, pergi ke mana-mana akan selalu pandang ke langit. Melihat awan dan langit. Jika cuaca baik, kelihatan awan akan sangat cantik dengan pelbagai bentuk. Subhanallah. Kalau dulu, tengok juga tapi tidaklah se'excited' seperti sekarang :).

* 'Allah jualah yang menjadikan langit terangkat tinggi dengan tiada bertiang sebagaimana yang kamu melihatnya, kemudian Dia bersemayam di atas Arasy dan Dia memudahkan matahari dan bulan (untuk faedah makhluk-makhlukNya); tiap-tiap satu dari keduanya beredar untuk suatu masa yang telah ditetapkan. Allah jualah yang mentadbirkan segala urusan; Dia menerangkan tanda-tanda kekuasaan-Nya satu-persatu, supaya kamu yakin kepada pertemuan Tuhan kamu (untuk menerima balasan).' (Ar-Rad 13:2)

2 nurr click(s):

Ahmad Zaki said...

Assalamualaikum...

Segala ketentuan, kejadian dan perancangan yang Allah S.W.T pasti ada kebaikkan serta manfaatnya...

Kalau saya tak silap, dalam awal tahun ini, saya ada melihat awan di waktu malam yang membentuk objek melengkung seperti bentuk bawah kuali dan juga seperti terdapat kalimah Allah padanya. Itu pada pengamatan saya. Ada kemungkinan bila orang lain nampak, tak sama penafsirannya dengan saya...

Baru2 nipun saya ada nampak benda pelik di langit waktu malam, tapi buat masa ni saya tidak menceritakan pada sesiapa, kerana ia sukar untuk orang lain percayainya..

Sesungguhnya Allah itu dekat dengan kita seandainya di dalam fikiran kita, berkehendakkan jalan ke arahNya..

nurr kasih said...

Ahmad Zaki: Waalaikumsalam wbt..
Betul..tidaklah Allah menciptakan sesuatu dgn sia-sia.

Subhanallah..mjadi org terpilih dan beruntung dapat melihatnya. Kebesaran Allah ada di mana-mana hatta dlm penciptaan diri manusia itu sendiri. Melihat dgn mata hati.

terima kasih atas perkongsian dan ziarahnya.