Tuesday, November 30, 2010

PHOTOGRAPHY CONTEST by www.afundee-photography.com

lensa nurrkasih:

Contest
Tema: Kreatif


lensa kecil: Salam semua. Hari ini saya sertai contest lagi iaitu PHOTOGRAPHY CONTEST by www.afundee-photography.com. Hehe.. saat-saat akhir. Seperti biasalah ye, menyertai untuk memeriahkan contest rakan-rakan blogger :D.

Tema contest adalah Gambar Kreatif. Subjek gambar pula bebas dan mengaplikasikan teknik-teknik fotografi. Aduhh.. ni yang lemah ni. Tapi apapun, semangat juga nak sertai tu. Berjaya atau tak, yang penting dah cuba he. Sila klik sini untuk syarat-syarat contest. Inilah gambar yang saya pilih. No editing ye :).

Saya suka gambar ini kerana saya rasa menarik dan comel. Cute je souvenir kucing-kucing ni. Walaupun dari segi komposisi tidak menarik tetapi di sebalik gambar ini mengingatkan saya memori semasa bercuti ke Kuching, Sarawak. Ya souvenir ini dibawa pulang dari sana. Kiranya itu percutian pertama saya di luar negeri sendiri. Jadi melihat kucing-kucing comel ini juga mengingatkan saya semasa berjalan-jalan sepanjang Waterfront Kuching :D.

Dari segi pencahayaan, saya ambil gambar ini di tepi tingkap di mana cahaya masuk dan saya rasa ianya telah menghasilkan kesan cahaya yang soft pada gambar. Background di belakang itu pula, adalah langsir berwarna putih jadi background nampak lebih ringkas dan kemas tanpa menyerabutkan mata. Iya la, kucing-kucing tu pun dah sedia colorful. Jika menggunakan background yang colorful juga, subjek akan nampak tenggelam.

Ok itu saja. Contest ini berakhir hari ini 30 Nov 2010 jam 12 tgh malam tau. Jadi siapa yang berminat, cepat-cepat buat entry ye. Selamat mencuba juga :D.

13 nurr click(s):

Sasa Al-Sharif said...

hehe.. gud luck nurr :)
kalau resize teredit la tu. hehe.. aku tak bleh tak resize, brodbend lembab

黄清华 Wong Ching Wah said...

Yang cantik sekali dengan backgroundnya.

afzan said...

menangla camni.. hadiah rm100 kan?
aku macam dah tak sempat join. haha

fa10 said...

good luck...

Nurr Kasih said...

Sasa: cuba2 ja nurr ni..x harap pun. nway thanks :).

ye klu broadband lembab susah juga klu tak resaiz kan..tak pe next time plk join :).

Nurr Kasih said...

Mr.Wong: thanks Mr. Wong :)

Nurr Kasih said...

afzan: a'ah hadiah RM100 :). nurr try je masuk. ramai lg yg lawa2 gambo tu. tak pe ada lagi contest next time..bole join hehe.

Nurr Kasih said...

fa10: thanks f10..tak harap sangat pun. nurr saja masuk :).

Faarihin said...

nice pic nurr..

good luck untuk contest tu.. (^__^)

Shatra said...

Salam Nur..ctk pic kucing2 ni..bokeh yg bagus n komposisi pun dah kira k..congra n nice job

Nurr Kasih said...

Faarihin: thanks..saja je tu nurr join(^___^).

Nurr Kasih said...

Shatra: salam..thanks ya atas ziarah dan komen. nurr cuba2 ja tu :).

quran audio said...

like it