Wednesday, January 05, 2011

Smile, there's a beautiful rainbow in the sky

lensa nurrkasih:

Alam Sari
Bangi

Biasanya selepas hujan, akan ada pelangi indah yang muncul. Perumpamaan bagi mereka yang sedang menghadapi ujian, ingatlah selepas kegagalan, pasti akan ada kejayaan sesudahnya. Sedarlah… tidak akan datang kelapangan melainkan selepas kesabaran.

"Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan." (Insyirah 95: 5)

Kegagalan bukan bermakna anda tidak mencapai apa-apa. Ia bermakna anda telah mempelajari sesuatu. Anda tidak harus berkata KENAPA SAYA? Anda seharusnya bersyukur kerana ANDA telah dipilih. Malah kesilapan pun mungkin menjadi perkara penting bagi menjamin kejayaan yang bernilai, Insha-Allah.

lensa kecil: Memujuk diri sendiri. Laju-laju mengucap syukur atas perjalanan takdir yang telah ditetapkan ^__^. To my friend Faaein, cari semangat yang hilang itu. Teruskan usaha ye, chaiyo :).

16 nurr click(s):

黄清华 Wong Ching Wah said...

Nurr
Good subject and motive.

Wong

ejai_ej said...

sangat puitis.. huhuhu.. meleleh tengok gambo.. adeh...

afzan said...

puitis dah sinonim dengan nurr :)

yangyuyu said...

nice processing...

nurr..nanti bgtau ye pasal broga tu, bila ijam bg lokasi, kalau bleh mintak postpone pasal broga tu, serius nak pegi dua2

white rose said...

ya btul tu nur...

sujud syukur kepadaNYA...

nice pic...

Faaein Himura said...

owh.. nurr.. terharu saya.. terima kasih.. =]

inshaAllah.. akan saya usahakan untuk mencari semangat yang hilang itu..

btw.. nice pic.. really meaningful..

Nancy Poh said...

hua hua hua..benar-benar belaka apa yg disampaikan oleh anda itu..and nice picss.

fa10 said...

boleh kira baru berapa kali saya dpt buat bokeh cantik mcm ni... klu guna lense 50mm bokeh lebih cantikkan? masuk wishlist 2011 tu!

Nurr Kasih said...

Mr Wong: thanks..

ejai_ej: putis la sangat heheh..pic process sikit :).

afzan: haha sinonim ye..layankan je la.

yangyuyu: thanks ummi.
ok dah set kan kita pegi broga. tapi kena gerak awal tau, jgn tak dapat sunrise pulak hehe.

white rose: thanks white rose. yup sebagai hamba, kena selalu bersyukur dgn segala kurniaan-Nya pada kita :).

Faaein Humaira: sama2 faaein. memujuk diri juga sebenarnya tu hehe. apapun harap faaein lebih bersemangat ^_^

Nancy Poh: Thanks Nancy :)..

Nurr Kasih said...

fa10: guna kit lens pun boleh dpt bokeh fa10..tapi teruk sikit la kena pulas sana-sini hehe..

yup dpt 50mm, bokeh mmg puas hati he..nurr doakan wishlist tercapai :).

fa10 said...

vote No13 kat sini

http://ellismelia.blogspot.com/2011/01/jom-undi-peserta-contest-deqlis.html

Nurr Kasih said...

fa10: dah undi :)..aktif join GA ye..

bukan photographer said...

knp perlu menanti pelangi sedangkan hujan itu rahmat dariNya...
:)

Nurr Kasih said...

bukan photographer: betul hujan itu dtg bersama rahmat-NYA. perumpamaan bgi mereka yang ditimpa ujian.

kdg2 kita lupa bahawa ujian yg dtg itu datangnya dengan hikmah jika kita memandang dgn mata hati. dan telah menjadi sunatullah, selepas ujian pasti ada kemudahan..begitu juga slps hujan, Insya-Allah akan ada pelangi :).

Shatra said...

Saya suka pic 1st tu..sya mmg gemarkan pic yg punyai oldig bokeh n Nurr berjaya menawan hati seni saya..tahniah

Nurr Kasih said...

Shatra: aduhh kebetulan ja dapat pic bokeh mcm ni..apapun terima kasih ya.