Saturday, May 14, 2011

La Tahzan | Bunga kuning di Genting Highland

lensa nurrkasih:

Tanah tinggi
Genting

Mengingati masa lalu dan menghadirkan kembali dalam kehidupan, kemudian bersedih di atas kedukaan dan kegagalan itu sama ertinya dengan membunuh semangat, membunuh harapan dan menghalangi orang untuk menjalani kehidupan seadanya ~ Dr. Aidh Al-Qarni ~ ♥

Wahai masa lalu yang telah berlalu dan selesai, tenggelamlah. Kami tidak akan menangisi kepergianmu dan kamu tidak akan pernah melihat kami kembali termenung sedetik pun untuk mengingatimu. Kamu telah meninggalkan kami, maka pergilah dan usah kembali lagi. ♥

* Try2 buat tone :).

14 nurr click(s):

adrenalina said...

betul lah...selalu kenangkan masa silam sehingga hati pun rasa sedih...

Nurr Kasih said...

~ adrenalina: sts berfikiran positif dan jgn menoleh ke belakang lagi ^_~..chaiyok :D

Syam said...

Nurr, get a macro lens! hehe :P

Faaein Talip Roy said...

cantiklah nurr.. suka tengok ni!.. =]
orang slalu kata yang lepas biarkan berlalu.. tapi sentiasa aje terkenang2.. hmmm...

Nurr Kasih said...

~ Syam: hehe..ikutkan hati mmg nak tp manfaatkan dulu apa yg ada hehe :D

Nurr Kasih said...

~ Faaein: terima kasih faaien :D.

ya xsalah mengingati masa lalu tp jgn sampai membuatkan kita patah semangat dan sedih berpanjangan. sebaliknya jadikan sebagai sempadan dan semangat utk hari2 hadapan yg mendatang..kan2 ^_~

white rose said...

salam nur...
lama tak singgah sini...

sehat ke?

Nurr Kasih said...

~ wr: salam..alhamdulillah sihat.. harap wr pun sihat selalu..

shamam said...

salam. Mengingati kekasih hati yg telah pergi lalu menyedekahkan dgn doa dan kita yg ditinggalkan ini tetap terus melalui kehidupan ini dgn tabah.

Nurr Kasih said...

~ shamam: wsalam..jadikan perkara2 yg tlh berlalu sebagai iktibar dan ambil hikmahnya utk kehidupan kini :)

SHM said...

mmg cantik . lagi bertambah cantik dgn adanya ayat2 yg indah dibawah tu

Nurr Kasih said...

~ SHM: terima kasih SHM. gambar biasa2 je :).

EB said...

Salam...
Waa nice tone...

Wahai masa lalu yang telah berlalu dan selesai, tenggelamlah. Kami tidak akan menangisi kepergianmu dan kamu tidak akan pernah melihat kami kembali termenung sedetik pun untuk mengingatimu. Kamu telah meninggalkan kami, maka pergilah dan usah kembali lagi. ♥

Nice wordss.. i LIKE..

Nurr Kasih said...

~ EB: thanks EB..try2 je tu huhu.. :D