Monday, May 16, 2011

Sepetang di kebun Abah ~ | Kunak, Sabah

lensa nurrkasih:

Kebun Abah
Desa halaman

lensa kecil: Petang itu, saya kerahkan geng SMS membantu Atok mereka di kebun memetik kacang :). Daripada menghadap laptop je, baik la mereka mengeluarkan peluh di kebun Abah. Kebun Abah pun semakin luas nampaknya. Tanah di sepanjang jalan, habis dibersihkan untuk menanam. Begitulah Abah yang masa mudanya berbakti pada tanah, usia begini pun tak betah hanya duduk di rumah. Nak juga bercucuk tanam. Yang penting Abah gembira :).

Geng SMS: "Auntie, kenapa tak bantu sama?".
Saya: " Auntie tak boleh la, nanti gatal2". Hehe alasan ^_~.

SELAMAT HARI GURU

* Kepada semua guru yang pernah mendidikku dan kepada semua guru yang terus mencurah bakti. Jasamu sentiasa dikenang. Terima kasih cikgu..

10 nurr click(s):

SHM said...

berbakti kpd tanah takkan rugi .

Nurr Kasih said...

~ SHM: ya setuju :D

adrenalina said...

seronok ni keluar berkebun sama2 satu family!!! aktiviti yg sihat dari segi fizikal dan rohani!!

adrenalina baru tengok rupa pokok kacang ni hehehe...

Nurr Kasih said...

~ adrenalina: mmg seronok..ramai2 ni kerja pun menjadi cepat :).

hehe mcm tu la rupanya :D

Sasa Al-Sharif said...

wah, tepi jalan raya ka?. boleh buka carwash dan restoran persinggahan tu

Nurr Kasih said...

~ Sasa: wah..business mind :). tepi jalan tu bukan tanah sendiri..cuma tumpang bercucuk tanam :D

yangyuyu said...

auntie pegang kamera je boleh hehe:)

Nurr Kasih said...

~ Ummi: Hahaha..tu la yg sya cakap kt mereka hehe :)

Faaein Talip Roy said...

berbakti kepada tanah,.. satu kerja yang mulia.. ooo.. untie nurr ngelat... hehehe.. =P

Nurr Kasih said...

~ Faaein: btl faaein..bila tanaman dah keluarkan hasil, sgt puas hati :D.. hehe..auntie tolong juga la..tp tolong tengok je hahaha :D