Tuesday, May 21, 2013

Random@3: Ambil gambar dari 'hati' 4

lensa nurrkasih: 

Upload gambar secara random. Edit gambar black and white sesuka rasa. Antara gambar-gambar random yang saya suka. Setiap gambar ada ceritanya dan mengingatkan kembali waktu gambar ini dirakam. Time flies :).

Sunday, May 19, 2013

Misi tangkap ayam | Kunak, Sabah

lensa nurrkasih:
Cik Aimy
Home Sweet Home, Kunak

Duduk rumah hujung minggu, mula la tengok gambar dan edit2. Walhal ada jurnal menunggu perlu diextract. Tak pe layan dulu gambar2 Cik Aimy ni :).

Bila balik kampung, ada aktiviti dan model comel boleh diambil gambar ;). Siapa lagi kalau bukan model cilik kat kampung tu.. Cik Aimy. Petang2, biasa Nenek akan bawa Aimy keluar jalan-jalan kat laman rumah. Ayam peliharaan Atok pun sama-sama bersiar petang kat laman tu. Aimy apalagi.. selalu usha2 nak tangkap ayam tu. Mesti dia ingat senang je nak tangkap ayam ni kan. Em tak de maknanya. Ayam ni nampak je jinak, tapi dah bagi makan pun tak dapat nak tangkap jugak hu.. tak pe tunggu masa nak kena sembelih baru tau, kata Cik Aimy.
* "When you finally go back to your old home, you find it wasn't the old home you missed but your childhood." ~ Sam Ewing ~

Thursday, May 16, 2013

for better life | Teluk Sepanggar, Sabah

lensa nurrkasih:

Allah has said in surah Ar-Ra'd verse 11 , "Allah doesn't change the condition of people unless they change themselves." So if we expect Allah to turn our life into a better one then we need to struggle and put effort in changing ourselves into a better person. Inside and out. All the best to me and you , simply all of us. ~ Diana ~
 
* Yeah.. ganbatte semua dan Selamat Hari Guru kepada semua guru. Terima kasih guruku.

Saturday, May 11, 2013

Plan B | Kota Kinabalu, Sabah

lensa nurrkasih:

Be strong friend! Don't worry if u failed 'plan A' there's 25 alphabets more! huhu.

* Wahai 'rajin' tolong la datang... *_*

Wednesday, May 08, 2013

Random@2: Jenguk-jenguk kampung

Terlalu banyak jeda, sampai kurang waktunya kita bertatap muka,
Ada yang terlalu merindumu, di kota yang berjarak ratusan kilometer denganmu.
- karenapuisiituindah -

Thursday, May 02, 2013

Bunga untuk kamu | Putrajaya

lensa nurrkasih:


Sweet surprise on a Labour Day..

* Selamat Hari Pekerja pd semua :)