Wednesday, December 15, 2010

Beautiful day today | Kunak, Sabah

lensa nurrkasih:

Jetty
Kunak

Melihat dan mentadabbur alam semesta
Muhasabah dan merenung ke dalam diri
Subhanallah, setinggi dan segunung zikir
Buat Pencipta Yang Maha Agung.

lensa kecil: Pagi itu, awal keluar menuju ke Jeti. Ummi dan Nur menemani. Sambil berjogging, sempat juga mengetik 'gear'. Setiap hari pertukaran masa ini berlaku di depan mata. Dan, sungguh ramai mereka yang asyik dan mengejar keindahannya. Namun, adakah hati itu 'celik' tatkala melihat tanda-tanda kekuasaan-Nya. Adakah hati itu 'tunduk' berzikir merasai kebesaran-Nya. Allahu. * Muhasabah diri*

14 nurr click(s):

adrenalina said...

betul tuh...muhasabah diri jugak =)

黄清华 Wong Ching Wah said...

I like the second image, very inspiring !

yangyuyu said...

like all

Sharif Putra said...

Wow cantik bokeh tu..nak tanya kamera model apa n lens Cik Nurr pakai ya...sya penggemar aliran bokeh jg

Sasa Al-Sharif said...

indahnya alam.. aku rasa pic di siang hari sangat menarik. tapi tempat aku sekarang bangun pagi biasanya embun ja yg ada. ambik gmbr pun putih ja

Nurr Kasih said...

adrenalina: sama2 muhasabah..peringatan utk diri sebenarnya :)

Nurr Kasih said...

Mr Wong: thanks Mr.Wong..

Nurr Kasih said...

yangyuyu: thanks ummi :)..

Nurr Kasih said...

Sharif Putra: thanks, pic biasa2 ja klu dibandingkan dgn pic kamu. nurr pun suka bokeh tp lens x mampu dapat bokeh yg lawa :). ni pun dah habis pulas dah hehe. nurr guna d3k, kit-lens utk pic ni..

Nurr Kasih said...

Sasa: btl Sasa, pic di siang hari waktu pagi mmg cantik. tp sekarang cuaca x menentu. pagi2 kdg x nampak pun sunrise, thari pula mcm jerebu :). tp Insya-Allah pasti akan jumpa moment yg menarik tu. sentiasa sabar =).

Faarihin said...

cantiknya...

nurr... jeles sama kamu... (^__^)

Nurr Kasih said...

Faarihin: thanks Faarihin.

huhu jangan jeles..sama2 terus belajar ye. kebetulan je nurr dapat pic macam ni hu..

Ummu~Ishak said...

subhanallah.. cantik

Nurr Kasih said...

Ummu~Ishak: Subhanallah..