Friday, March 11, 2011

Favorite place | UKM, Bangi

lensa nurrkasih:

My favorite place :)
UKM

Kadangkala bila hati rasa tidak tenang, kita ingin pergi ke suatu tempat untuk menenangkan diri. Bila masa itu datang, kita hanya ingin bersendirian.

Hanya duduk diam di situ dan tidak berbicara. Pandangan jauh dilemparkan menatap keindahan alam ciptaan-Nya. Subhanallah.. dengan hanya menatap ciptaan-Nya saja sudah membuatkan diri berasa tenang. Bagaimana pula jika hati dan jiwa sepenuh raga sentiasa mengingati-Nya??

* “Iaitu orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah sahajalah hati akan menjadi tenteram”. - Ar-Ra’d: 28 -

12 nurr click(s):

黄清华 Wong Ching Wah said...

I dengar UKM is very photogenic !

afzan said...

amboi, menembak di UKM pula nampak

Fieza79 said...

sentiasa teruja dtg sini tgk picture..!

Nurr Kasih said...

~ Mr.Wong: mmg natural lagi..ada tmpt2 yg maybe photogenic hehe.

Nurr Kasih said...

~ afzan: hehe..yup masuk UKM pulak cari port menembak. untung2 gambar pun educated sikit hahaha..

Nurr Kasih said...

~ fieza79: huhu..pic biasa2 je kak. btw thanks a lot kak slu dtg singgah komen :D.

fa10 said...

dah lama sgt rasanya tak menenangkan diri bersendirian...
selalunya mesti bising ngan anak2... mcm mana nak tenangkn diri ek?

Sasa Al-Sharif said...

aku juga suka duduk dan diam di hadapan pemandangan yg indah :)

Nurr Kasih said...

~ fa10: hehe..x pe kak. sebenarnya bunyi bising anak2 pun satu nikmat juga tu :D

Nurr Kasih said...

~ Sasa: ya skali-skala dapat buat mcm tu sungguh menenangkan kan :)

Cempaka Biru said...

terapi alam sesungguhnya adlah lebih baik daripada terapi "katil"-membuta siang hari...

Nurr Kasih said...

~ Cempaka Biru: ya itulah yg terbaik dr membuta di siang hari hehe.